Tisdagsrutin

Jag gillar tisdagar! Vi hinner köra en slowstart på morgonen eftersom Theo inte börjar skolan förren klockan 9.10. Frukost i lugn och ro. På med kläder (en massa just nu, vi har fått en liten köldknäpp), och sedan en kort promenad för att lämna Kasper på dagis. Sedan går jag och Theo vidare mot skolan med Noah i vagnen, och efter lämning där brukar jag och Noah gå vidare till Öppna förskolan. Där vankas babysång, fika och prat med de andra mammorna (och en enda pappa, som brukar vara där). Idag pysslade vi lite efter fikan, jag tror jag måste fota resultatet imorgon när det är ljust och visa ;-).

Sedan promenerar jag och Noah hemåt, lunchar och myser ett tag innan vi hämtar hem Kasper klockan 13. Kasper brukar vara ganska trött och nöjd med sin dag med kompisarna när vi kommer och hämtar, så när vi kommer hem brukar vi ta det lugnt och vila lite framför en film. Emil och griseknoen blev det idag. Innan det är dags att klä på skocken igen och knata iväg och hämta Theo, hinner vi även med både mellis och lite lek. Kasper byggde kapla och tågbana idag och vi tog ett parti memory. Klockan 16 slutar Theo på Miniorerna och sen går vi hem i sakta mak. Det tar extra lång tid just nu när man ska manövrera vagn med bebis och ståbräda med treåring på isiga cykelbanor. Men som mammaledig har man ju inte speciellt bråttom så det gör inte så mycket ;-).

Stora barnen leker ofta ganska bra tillsammans medans jag lagar middag – de är inne i en bra fas just nu. Men visst, just innan middag är gränsen mellan harmoni och kaos hårfin ;-). Idag åt vi thailändsk fiskgryta och sen rundar vi av dagen med soffmys, Bolibompa och godnattsaga. Började på en ny kapitelbok idag som jag läser för barnen på iPaden – Megakillen.

Och sedan sänker sig kvällsfriden framåt halv åtta. Storkillarna sover på sina rum, den lille knähunden sover i min famn. Jag har tagit ett bad och nu blir det soffan med bok, varvat med tv och iPad resten av kvällen.

Min vardag mitt i livet. Love it!

3 kommentarer på “Tisdagsrutin”

Skriv en kommentar »

1. Kommentar från: MariaL

Låter som en bra dag. Tisdagar är den stora promenerardagen här o det är riktigt skönt! Idag blev det en tur till Britta på eftermiddagen med, träffade hennes djur o körde ett varv på längdskidor i trädgården, så storebror somnade sött, men tyvärr inte halv åtta :-)

2. Kommentar från: Birgit

Är så härligt att läsa hur gott du trivs med tillvaron lilla mamman!!
    Kram mor

3. Kommentar från: Tittilina

vad roligt att du tittade in hemma hos mig. Jag var bara tvungen att göra detsamma. Har tittat lite på dina bilder och älskar dom verkligen. Kommer helt klart att återvända hit :pleased:

Lämna kommentar

x0 ;) :tired: :sne: :sad: :redface: :razz: :pleased: :o :mmm: :love: :lol: :heart: :evil: :dead: :cry: :P :D :) :(